YTÜ LİSANS PROGRAMLARINDA KAYITLI ÖĞRENCİLERİN
DERS KAYIT İŞLEMLERİ KILAVUZU
(2019-2020 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI)
Ders kayıtlarının yapılmasına ilişkin Ders Kayıt Takvimi, ders kayıtlarında uyulması gereken kurallar aşağıda verilmektedir.
Güz Yarıyılı Derslerinin Başlangıcı : 16 Eylül 2019
1. DERS KAYIT İŞLEMLERİ
- UZAKTAN EĞİTİM (UZEM) DERS KAYIT İŞLEMLERİ
Uzaktan eğitim yolu ile alabileceğiniz derslere ilişkin tüm bilgilere UZEM web sayfasından www.uzem.yildiz.edu.tr ulaşabilirsiniz. Uzaktan eğitim ile alınan tüm dersler, ücretlidir. Hangi ders için ne kadar ücret ödemeniz gerektiği bilgisini, yine UZEM web sayfasından öğrenebilirsiniz.
Uzaktan Eğitim (UZEM) Ders Kayıtları : 03-04 Eylül 2019
Uzaktan Eğitim (UZEM) Ücret Ödeme : 05-07 Eylül 2019
UZEM Ücret ödemesi yapmayanların derslerinin silinmesi : 08-09 Eylül 2019
1.2 KATKI PAYI - ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEMESİ (02 -15 Eylül 2019)
- Katkı Payı ve Öğrenim Ücretleri Hakkında bilgilere Harç Bürosunun bağlı bulunduğu Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı web sayfasından (www.sks.yildiz.edu.tr ) ulaşılabilir.
Lisans programı 9. Yarıyıl ve üstü öğrencilerden her bir dönem için birinci öğretimde öğrenci katkı payı, ikinci öğretimde ise öğrenim ücreti alınır. Yabancı uyruklu öğrencilerden, birinci veya ikinci öğretim ayırımı yapılmaksızın, her bir dönem için öğrenim ücreti alınır.
- Ödemeniz Gereken Katkı Payı - Öğrenim ücretinizi herhangi bir T.C. Ziraat Bankası ATM’lerinden T.C. Kimlik Numaranız ile ödeyebilirsiniz.
- Yurt Dışı öğrenci statüsünde gelen USİS otomasyon sisteminde Y.U. numaraları yer alan öğrenciler Y.U. numaraları ile Y.U. numaraları bulunmayan öğrenciler ise 987 ile başlayan YÖKSİS numaraları ile ödeme yapabilirler. YÖKSİS Numaraları Davutpaşa Kampüsü Kışla Binasında A1007 nolu ofiste yer alan Yurtdışı Öğrenci Koordinatörlüğüne, admissions@yildiz.edu.tr e-posta adresi ile veya 0212 383 3948 no’lu telefon ile veya şahsi olarak ulaşılarak öğrenilebilir.
- Katkı payı ödemesi gerekenlerin sistemde ders kaydı yapılabilmeleri için Katkı Payı-Öğrenim Ücretini en geç 15 Eylül 2019 tarihinde ilgili bankaya yatırmaları gereklidir. Aksi durumda sistem ders kaydına izin vermemektedir.
- 2547 Sayılı Kanun’un 46. maddesinin (g) bendinde katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyen öğrenciler, öğrencilik haklarından yararlanamayacağından, bu durumdaki öğrencilerin Sağlık Hizmetinin üniversitesi tarafından karşılanmayacağına, askerlikle ilgili işlemlerde Askerlik Şubesine durumun bildirilmesine ve bu dönemler için Öğrenci Belgesi verilmemesi hususlarına yer verilmiştir. (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 12.07.2011 tarih ve 029023 sayılı yazısı)
- 1.3 DERS KAYDI (09-15 Eylül 2019)
Ders kaydınızı üniversitemizin web sayfasında (www.yildiz.edu.tr) bulunan Uygulamalar başlığı altındaki USIS simgesi (http://usis.yildiz.edu.tr/main.jsp) tıklandıktan sonra gelen arayüz üzerinden sahibi olduğunuz Kullanıcı Adı ve Şifre ile giriş yapmanız gerekmektedir.
Şifre kaybı veya unutulması durumunda Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı web sayfasının (www.bim.yildiz.edu.tr) sol panelindeki Formlar dan “Öğrenci şifre talep formu” doldurunuz ve öğrenci kimlik fotokopisini de ekleyerek Davutpaşa Kampüsü, Kışla Binası, B-Blok, B 1006 no.lu odasına veya Yıldız Kampüsü, B-Blok, 4. Katta bulunan Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’na şahsen veya bilgiislem@yildiz.edu.tr e–posta adresi üzerinden online ulaştırabilirsiniz.
1. sınıf öğrencilerine, kayıtlı bulundukları bölümün güz yarıyılına ait 1.sınıf zorunlu dersleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca USIS Otomasyon Sistemine otomatik olarak eklenir. Öğrenci eğitim planındaki seçimlik dersleri Bağımsız Ders kaydı günlerinde ekleyebilir ve isterse otomatik eklenen zorunlu derslerden çekilerek grup değişikliği yapabilir. Ancak zorunlu ders gruplarında yeterli kapasite olmaması durumunda bu ders/dersleri sistem üzerinden veya dilekçe ile alamaz.
Ders kayıtları, aşağıda belirtilen tüm randevu günlerinde saat 08:00 itibariyle başlayacaktır.
Ders Kaydı Randevu Günü |
Sınıf/Yarıyıl |
09 Eylül 2019 |
4. sınıf öğrencileri
|
10 Eylül 2019 |
3. sınıf öğrencileri
|
11 Eylül 2019 |
2. sınıf öğrencileri
|
12 Eylül 2019 |
Bağımsız Ders Kaydı (Bu tarihte tüm grup kriterleri kaldırılacak (I. Öğretim öğrencilerinin II. Öğretimden ders alması hariç) ve tüm öğrenciler ders seçimi yapabileceklerdir.) |
Kapanan Derslerin Tespiti ve İlan Edilmesi : 13 Eylül 2019 (Saat:12:00’a kadar)
Sadece Ders Ekleme : 13-15 Eylül 2019 (13 Eylül 2019 saat 14:00’dan itibaren)
(Derse yazılımlar 12 Eylül 2019 tarihinde sona ermektedir. Yeterli sayıda öğrenci yazılmadığından dolayı kapatılan dersler 13 Eylül 2019 tarihinde, Bölüm Başkanlıklarınca tespit edilerek en geç saat: 12.00'ye kadar bölüm web sayfasında ilan edilecek ve kuşak şeklinde açılan derslerin grup dağılımları yapılacaktır. 13 Eylül 2019 saat: 14.00 itibari ile tüm öğrencilere, (maksimum kredi sınırı içerisinde olmak kaydıyla) USIS üzerinden SADECE ders ekleme hakkı verilecektir. Bu işlem yapılırken alınan dersler kesinlikle silinemeyecektir.)
2. DERS KAYITLARINDA UYULMASI GEREKENLER
- Kayıtlı olduğunuz bölümünüze ilişkin haftalık ders programlarını bölümünüzün web sayfalarından temin ediniz. Almak istediğiniz derslere göre bir program yapınız. Bu programda dersin kodu ve grup numarasını belirleyiniz.
- Servis derslerinin (Matematik, Lineer Cebir, Diferansiyel Denklemler, Fizik, (Genel) Kimya, İngilizce, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türkçe, Enformatik dersleri ve Sosyal Seçimlik dersler) haftalık ders programları dersi veren Bölüm Başkanlığının web sayfasından ya da kayıtlı olduğunuz Bölüm web sayfalarından görülebilir.
- %30 İngilizce öğretim yapılan programlarda öğrenim gören öğrenciler yalnızca %30 İngilizce öğretim yapılan programlara açılan gruplardan, 0 İngilizce öğretim yapılan programlarda öğrenim gören öğrenciler yalnızca 0 İngilizce öğretim yapılan programlara açılan gruplardan ders alabilirler.
- Ders çakışması durumunda çakışan dersler beraber alınmaz. Bu durumda -isterseniz- çakışan dersi (ders eşdeğerlilik esasları çerçevesinde) başka bir bölümden veya başka bir Yüksek Öğretim Kurumundan Özel Öğrenci statüsünde almak için kayıtlı olduğunuz Bölüme dilekçe verebilirsiniz.
- Saydırma işlemi yapılmadan tekrar alınan seçimlik derslerin geçmişteki başarısız notları AGNO ya katılır ve ortalamanızın düşmesine sebep olur. Bu nedenle seçimlik dersler mutlaka saydırma işlemi yapılarak alınmalıdır.
YTÜ Ders Kayıt ve Seçim İşlemi Esasları” uyarınca;
- 1.sınıf öğrencileri, 3. ve 4. sınıflardan, 2. Sınıf öğrencileri ise 4. Sınıftan ders alamazlar.
- Öğrenciler, öncelikle bulundukları sınıfın alt sınıflarındaki alıp başarısız oldukları ve daha önce hiç almadıkları dersleri almak zorundalardır. Bu şartı sağlayan öğrenciler, ders kredi sınırını aşmamak koşuluyla bulundukları sınıf ve üst sınıflardan da ders alabilirler.
- I. Öğretim öğrencileri sadece I. öğretime açılan dersleri; II. Öğretim öğrencileri, II. öğretimden veya ilgili Bölüm başkanlığının uygun görmesi durumunda I. Öğretimden de ders alabileceklerdir (*). Ancak II. Öğretim için açılan bir ders grubuna ait öğrenci sayısının 10 kişinin altında (9 ve aşağısı) kalması durumunda, bu gruptan ders alan II. Öğretim öğrencilerinin I. Öğretim için açılan ders gruplarına yönlendirilerek ders almaları sağlanacaktır.
- Tüm ders kontenjanları, dersi açan ilgili bölüm/program başkanı tarafından belirlenir ve dersin kontenjanını sadece o dersi açan bölüm/program arttırabilir. Ders kaydı yapan öğrenciler, bir sorunla karşılaştıklarında bu dersi açan Bölümün web sayfasında duyurulan Ders Kayıt Görevlileri ile (e-posta yolu ile) iletişimde bulunabilirler. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının açılan dersler ve kapasite sorunları ile ilgisi bulunmamaktadır.
- Öğrenci, teorik derslerin en az %70’ine, teorik ders dışındaki her türlü uygulama çalışmasının en az %80’ine devam etmek zorundadır.
- AGNO’su iki yarıyıl üst üste 2.0’nin altında olan (5.yarıyıldan itibaren) Lisans öğrencileri, bulundukları yarıyıl ve üst yarıyıllardan ders alamazlar. Bu öğrenciler, alt yarıyıllarda alıp başarısız kaldıkları dersler ile alt yarıyıllardan daha önce almadıkları dersleri alabilirler.
- Öğrenim sürelerine bakılmaksızın tüm öğrenciler, bir yarıyılda derslerin çakışmaması koşulu ile en fazla 25 kredilik ders alabilirler. AGNO’su 3.00 ve üzerinde olan öğrenciler 28 krediye kadar ders alabilirler.
- Derslere ait devam durumu ilgili öğretim üyesi tarafından yarıyıl sonu sınavları başlamadan önce öğrenci bilgi sisteminde ilan edilir. Devamsızlıktan kalan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler ve bu öğrencilerin ilgili derse ait başarı notu (F0) olarak bilgi sistemine işlenir.
- Ders tekrarı, not yükseltmek veya başarısızlık nedeniyle zorunlu veya seçimlik kategorisindeki bir dersin, tekrar alınması durumudur.
- Tekrarlanmak istenen ders (zorunlu veya seçimlik) aynı kodlu ise, öğrenci otomasyon sistemi, otomatik olarak saydırma işlemi yapar.
- Ancak, daha önce alınan bir seçimlik ders yerine başka bir seçimlik dersin alınması durumunda, sistem saydırma işlemini otomatik olarak yapmadığından öğrencinin kendisinin, ders kaydı sırasında sistem üzerinden saydırma işlemini yapması gerekir.
- Not Ortalamaları (AGNO, YANO, ANO) Hesabı:
- Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO), Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) ve Ağırlıklı Not Ortalaması (ANO), G notu hariç, her dersten alınan notun o dersin yerel kredisi ile çarpımından elde edilen değerlerin toplamının bu derslerin yerel kredilerinin toplamına bölünmesiyle elde edilen değerdir. Elde edilen bu değer, virgülden sonra iki haneye yuvarlanarak gösterilir.
AGNO, öğrencinin öğretim planındaki almış olduğu tüm dersler dikkate alınarak her yarıyıl sonunda hesaplanır.
YANO, öğrencinin öğretim planındaki aldığı derslere göre yarıyıl bazında hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
ANO, öğrencinin öğretim planındaki sorumlu olduğu derslere göre hesaplanan not ortalamasıdır. İlk yüzde ona giren öğrenci sıralamasında ANO kullanılır. ANO hesabına yaz okulunda alınan dersler etki etmez.
- Öğrenciler, kayıt oldukları tüm dersleri, kendilerine açık olan “Öğrenci Ders Bilgisi Görüntüleme” modülünden görebilirler.
- Bu kılavuzda açıklanmayan bir sorunla karşılaştığınızda sorunun çözümü için kayıtlı olduğunuz bölümünüze başvurunuz.
3. MAZERET DURUMUNDA KAYIT YENİLEME
YTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 20/c maddesinde, “c) Mazeret durumunda kayıt yenileme; kayıt yenileme süresi içerisinde hastalık, doğum, doğal afetler, tutukluluk, mahkumiyet ve askerlik gibi önceden öngörülemeyen mazereti nedeniyle katkı payını yatırmayan ve ders seçimi yapamayan öğrenciler, yarıyılın ilk iki haftasının sonuna kadar ilgili bölüm başkanlığına yazılı olarak başvuruda bulunurlar. Mazereti uygun görülen öğrencilerin ilgili yönetim kurulu kararı ile ders kayıtları kabul edilir.” ifadesi bulunmaktadır.
DİKKAT !!! 27 Eylül 2019 tarihinden sonra her ne sebeple olursa olsun ders kaydı yapılamayacaktır.
4. ÇİFT ANADAL ÖĞRENCİLERİ VE DERS SEÇİMLERİ
- Çift anadal öğrencileri, bu kılavuzda yazılı tüm ders kayıt ve seçim esaslarına tabidir.
- Çift anadal öğrencilerinin, birinci lisans programındaki öğrenci numaraları aynı zamanda çift anadal programındaki öğrenci numaralarıdır.
- Çift anadal öğrencileri, birinci lisans programındaki şifre ve kullanıcı kodunu kullanarak, birinci lisans ve çift anadal programlarında alacakları derslere aynı kayıt takviminde internet üzerinden kayıt olacaklardır.
- Çift anadal öğrencileri, maksimum kredi sınırı aşılmamak kaydıyla her iki daldan ders alabilirler.
- BAŞKA ÜNİVERSİTELERİN ÖNLİSANS, LİSANS POGRAMLARINDAN ÖZEL ÖĞRENCİ STATÜSÜNDE DERS ALABİLME
YTÜ Özel Öğrenci Yönergesinde belirtilen kurallar dahilinde diğer Yükseköğretim Kurumlarından da “özel öğrenci” olarak ders alınabilir. Ayrıntılı bilgiye konuya ilişkin hazırlanan kılavuzda yer verilmiştir.
6. BİTİRME ÇALIŞMASI
- Bir öğrencinin bitirme çalışması alabilmesi için, öğretim planında yer alan toplam kredinin en az %75’ini karşılayacak sayıda dersten başarılı olması ve AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir.