Ana içeriğe atla

YTÜ LİSANS PROGRAMLARINDA KAYITLI ÖĞRENCİLERİN DERS KAYIT İŞLEMLERİ KLAVUZU (2018-2019 BAHAR)

 

 

 

YTÜ LİSANS PROGRAMLARINDA KAYITLI ÖĞRENCİLERİN

DERS KAYIT İŞLEMLERİ KILAVUZU

(2018-2019 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI)

                   

 

Ders kayıtlarının yapılmasına ilişkin Ders Kayıt Takvimi, ders kayıtlarında uyulması gereken kurallar aşağıda verilmektedir.

 

1. DERS KAYIT TAKVİMİ ve KAYIT İŞLEMLERİ

Uzaktan Eğitim (UZEM) Ders Kayıtları        :28 Ocak 2019      

Uzaktan Eğitim (UZEM) Ücret Ödeme          : 29 - 31 Ocak 2019

Uzaktan Eğitim (UZEM) Ücret ödemesi        : 01 -02 Şubat 2019 yapmayanların UZEM derslerinin silinmesi

(Uzaktan Eğitim Ders Kayıtları hakkındaki ayrıntılı bilgiye http://www.uzem.yildiz.edu.tr adresinden ulaşılabilir.)

Katkı Payı -  Öğrenim Ücreti Ödeme              : 28 Ocak - 06 Şubat 2019

Ders Kaydı                                                        : 03-06 Şubat 2019

Bağımsız Ders Kaydı                                        : 07 Şubat 2019 (ayrıntılı bilgi aşağıda yer alan randevu takviminde yer verilmiştir.)

Kapanan Derslerin Tespiti ve İlan Edilmesi   : 08 Şubat 2019 saat:12:00’a kadar (ayrıntılı bilgi ilerleyen sayfalarda verilmiştir)

 

Kapatılan Dersin Yerine Yeni Ders Seçimi       : 08 Şubat 2019 saat 14:00’dan itibaren (ayrıntılı bilgi ilerleyen sayfalarda verilmiştir)

 

Bahar Yarıyılı Derslerinin Başlangıcı                 : 11 Şubat 2019

 

Ders kaydınızı üniversitemizin web sayfasında (www.yildiz.edu.tr) bulunan Uygulamalar başlığı altındaki USIS simgesi (http://usis.yildiz.edu.tr/main.jsp) tıklandıktan sonra gelen arayüz üzerinden sahibi olduğunuz Kullanıcı Adı ve Şifre ile giriş yapmanız gerekmektedir.

 

Şifre kaybı veya unutulması durumunda Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı web sayfasının (www.bim.yildiz.edu.tr) sol panelindeki Formlar dan “Öğrenci şifre talep formu” doldurunuz ve öğrenci kimlik fotokopisini de ekleyerek Davutpaşa Kampüsü, Kışla Binası, B-Blok, B 1006 no.lu odasına veya Yıldız Kampüsü, B-Blok, 4. Katta bulunan Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’na şahsen veya bilgiislem@yildiz.edu.tr e–posta adresi üzerinden online ulaştırabilirsiniz.

 

  • Randevulu ders seçim işlemleri, Bilgi İşlem Daire Başkanlığının görüşleri doğrultusunda Ders Kayıt Kılavuzunda belirtilen takvime göre yürütülür. Ders kayıtları, 03-07 Şubat 2019  tarihleri arasında USIS sistemi üzerinden randevulu olarak yapılacaktır. Bu tarihler arasında almak istediğiniz derslere mutlaka  kaydolmalısınız. Ders kayıtları, aşağıda belirtilen tüm randevu günlerinde saat 08:00 itibariyle başlayacaktır.

 

 

 Randevu Günü ve Saati             Sınıf/Yarıyıl                                                            

03 Şubat 2019                               4. sınıf öğrencileri

04 Şubat 2019                               3. sınıf öğrencileri

05 Şubat 2019                               2. sınıf öğrencileri

06 Şubat 2019                               1. sınıf öğrencileri

07 Şubat 2019                             Bağımsız Ders Kaydı (Bu tarihte tüm grup kriterleri kaldırılacak (I. Öğretim öğrencilerinin II. Öğretimden ders alması hariç)  ve tüm öğrenciler ders seçimi yapabileceklerdir.

           

2. KATKI PAYI -ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEMESİ (28 Ocak - 06 Şubat 2019)

 

  • Katkı Payı ve Öğrenim Ücretleri Hakkında bilgilere http://www.ogi.yildiz.edu.tr adresinde GÜNCEL DUYURULAR başlığı altından ulaşılabilir.

 

  • Ödemeniz Gereken Katkı Payı - Öğrenim ücretinizi herhangi bir T.C. Ziraat Bankası ATM’lerinden T.C. Kimlik Numaranız ile ödeyebilirsiniz.

 

  • Yurt Dışı öğrenci statüsünde gelen USİS otomasyon sisteminde Y.U. numaraları yer alan öğrenciler Y.U. numaraları ile Y.U. numaraları bulunmayan öğrenciler ise 987 ile başlayan YÖKSİS numaraları ile ödeme yapabilirler. YÖKSİS Numaraları Davutpaşa Kampüsü Kışla Binasında yer alan Yurtdışı Öğrenci Koordinatörlüğüne, ydok@yildiz.edu.tr e-posta adresi ile veya 0212 383 5548 no’lu telefon ile veya şahsi olarak ulaşılarak öğrenilebilir.

 

  • Katkı payı ödemesi gerekenlerin sistemde ders kaydı yapılabilmeleri için Katkı Payı-Öğrenim Ücretini en geç 06 Şubat 2019 tarihinde ilgili bankaya yatırmaları gereklidir. Aksi durumda sistem ders kaydına izin vermemektedir.

 

  • 2547 Sayılı Kanun’un 46. maddesinin (g) bendinde katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyen öğrenciler, öğrencilik haklarından  yararlanamayacağından, bu durumdaki öğrencilerin Sağlık Hizmetinin üniversitesi tarafından karşılanmayacağına, askerlikle ilgili işlemlerde Askerlik Şubesine durumun bildirilmesine ve bu dönemler için Öğrenci Belgesi verilmemesi hususlarına yer verilmiştir. (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 12.07.2011 tarih ve 029023 sayılı yazısı)

 

Bulundukları Sınıfta ilk a Giren Öğrencilerin KATKI PAYI Ödemesine İlişkin Açıklamalar;

  1. Hazırlık sınıfı hariç, her bir yarıyıl için, bulundukları programın öğretim planında yer alan tüm derslerden başarılı olan ve yarıyıl sonu itibariyle yapılacak sıralamada ilk yüzde ona giren II. öğretim öğrencileri, bir sonraki yarıyılda birinci öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri öğrenci katkı payı kadar öğrenim ücreti öder.

 

  1. uygulamasında, program süresini doldurmamış öğrenciler (en geç 7. yarıyıl sonu itibariyle) dikkate alınır.

 

  1. hesabında yalnızca güz ve bahar yarıyıllarında alınan dersler hesaba katılır. Öğrenimleri süresince, bir dersi Yaz Okulunda alan ve başarılı olan öğrenciler sıralamasında değerlendirmeye alınmaz.

 

  1. sıralaması,  sorumlu olunan öğretim planına göre öğrencinin bulunduğu yarıyıla kadar alması gereken derslerden sağlamış olduğu ANO üzerinden yapılır, üst yarıyıllardan alınan dersler ANO hesabına katılmaz.

 

  1. Öğretim planınızda olup ilgili yarıyılda açıldığı halde almadığınız bir ders nedeniyle,  Kurumiçi yatay geçiş, çift anadal başvurusu ya da ikinci öğretim ücreti yerine birinci öğretim katkı payı ödemeye hak kazananların tespiti için yapılan   sıralamasında mağdur olmamanız için, bölümünüz öğretim planını da bölümünüzden (ya da internet üzerinde web sayfası olan bölümler için, web sayfasından) almalısınız.

 

  1. sıralaması hakkındaki esaslara ve sıralama listelerine, www.ogi.yildiz.edu.tr adresinde  sol   sütunda  bulunan “% 10 Sıralama” başlığı altından ulaşabilirsiniz.

 

3. DERS KAYITLARINDA UYULMASI GEREKENLER

 

  • Kayıtlı olduğunuz bölümünüze ilişkin haftalık ders programlarını bölümünüzün web sayfalarından temin ediniz. Almak istediğiniz derslere göre bir program yapınız. Bu programda dersin kodu ve grup numarasını belirleyiniz.

 

  • Servis derslerinin (Matematik, Lineer Cebir, Diferansiyel Denklemler, Fizik, (Genel) Kimya, İngilizce, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türkçe, Enformatik dersleri ve Sosyal Seçimlik dersler) haftalık ders programları dersi veren Bölüm Başkanlığının web sayfasından görülebilir.

 

  • Ders kaydı yapacak birinci sınıf öğrencilerimizin öncelikli olarak bölümlerinin ders planındaki ilgili yarıyıldaki derslerin tamamına yazılmaları önerilmektedir. Diğer öğrencilerimizin ise öncelikli olarak varsa bulundukları yarıyıldan daha alt yarıyıllardaki derslere, sonra bulundukları yarıyıllardaki derslere ve daha sonra isterlerse kredi sınırı aşılmamak üzere üst yarıyıllardaki derslere yazılmaları önerilmektedir.

 

  • Ders çakışması durumunda çakışan dersler beraber alınmaz. Bu durumda çakışan dersi (ders eşdeğerlilik esasları çerçevesinde) başka bir bölümden veya başka bir Yüksek Öğretim Kurumundan Özel Öğrenci statüsünde almak için kayıtlı olduğunuz Bölüme dilekçe verebilirsiniz.

 

  • Eğitim planındaki tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve yalnızca staj/stajları kalan öğrenciler, tabi oldukları eğitim planı dışındaki ders/dersleri Ders Alma Dilekçesi ile kayıtlı bulundukları Bölüm Başkanlığına başvurarak alacaklardır.

 

YTÜ Ders Kayıt ve Seçim İşlemi Esasları” uyarınca;

 

  • 1.sınıf öğrencileri, 3. ve 4. sınıflardan, 2. Sınıf öğrencileri ise 4. Sınıftan ders alamazlar.

 

  • I. Öğretim öğrencileri sadece I. öğretime açılan dersleri; II. Öğretim öğrencileri, II. öğretimden veya ilgili Bölüm başkanlığının uygun görmesi durumunda I. Öğretimden de ders alabileceklerdir (*). Ancak II. Öğretim için açılan bir ders grubuna ait öğrenci sayısının 10 kişinin altında (9 ve aşağısı) kalması durumunda, bu gruptan ders alan II. Öğretim öğrencilerinin I. Öğretim için açılan ders gruplarına yönlendirilerek ders almaları sağlanacaktır.

 

  • Tüm ders kontenjanları, dersi açan ilgili bölüm/program başkanı tarafından belirlenir ve dersin kontenjanını sadece o dersi açan bölüm/program arttırabilir. Ders kaydı yapan öğrenciler, bir sorunla karşılaştıklarında bu dersi açan Bölümün web sayfasında duyurulan Ders Kayıt Görevlileri ile (e-posta yolu ile) iletişimde bulunabilirler. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının açılan dersler ve kapasite sorunları ile ilgisi bulunmamaktadır.

 

  • Öğrenci, teorik derslerin en az %70’ine, teorik ders dışındaki her türlü uygulama çalışmasının en az %80’ine devam etmek zorundadır.

 

  • AGNO’su iki yarıyıl üst üste 2.0’nin altında olan (5.yarıyıldan itibaren) Lisans öğrencileri, bulundukları yarıyıl ve üst yarıyıllardan ders alamazlar. Bu öğrenciler, alt yarıyıllarda alıp başarısız kaldıkları dersler ile alt yarıyıllardan daha önce almadıkları dersleri alabilirler.

 

  • Öğrenim sürelerine bakılmaksızın tüm öğrenciler, bir yarıyılda derslerin çakışmaması koşulu ile en fazla 25 kredilik ders alabilirler. AGNO’su 3.00 ve üzerinde olan öğrenciler 28 krediye kadar ders alabilirler. Üniversitemize yeni başlayan birinci sınıf öğrencileri en fazla 25 kredilik ders alabilirler.

 

  • Ders tekrarı, not yükseltmek veya başarısızlık nedeniyle zorunlu veya seçimlik kategorisindeki bir dersin, tekrar alınması durumudur.
  • Tekrarlanmak istenen ders (zorunlu veya seçimlik) aynı kodlu ise, öğrenci otomasyon sistemi, otomatik olarak saydırma işlemi yapar.
  • Ancak, daha önce alınan bir seçimlik ders yerine başka bir seçimlik dersin alınması durumunda, sistem saydırma işlemini otomatik olarak yapmadığından öğrencinin kendisinin, ders kaydı sırasında sistem üzerinden saydırma işlemini yapması gerekir.

Tekrar alınan dersin daha önceki başarı notu, dersin tekrarlandığı yarıyılın AGNO hesabına katılmaz, tekrarlanan dersin son başarı notu geçerlidir.

 

ÖNEMLİ NOT: Öğrenciler, öncelikle bulundukları sınıfın alt sınıflarındaki alıp başarısız oldukları ve daha önce hiç almadıkları dersleri almak zorundalardır. Bu şartı sağlayan öğrenciler, ders kredi sınırını aşmamak koşuluyla bulundukları sınıf ve üst sınıflardan da ders alabilirler. Bu uygulamaya 2019-2020 Eğitim-öğretim yılı güz yarıyılından itibaren başlanacaktır.

 

  • Uzaktan Eğitim ile Alınabilecek Dersler: Uzaktan eğitim yolu ile alabileceğiniz derslere ilişkin tüm bilgilere UZEM web sayfasından www.uzem.yildiz.edu.tr ulaşabilirsiniz. Uzaktan eğitim ile alınan tüm dersler, ücretlidir. Hangi ders için ne kadar ücret ödemeniz gerektiği bilgisini, yine UZEM web sayfasından öğrenebilirsiniz.

 

  • Not Ortalamaları (AGNO, YANO, ANO) Hesabı:

 

Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO), Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) ve Ağırlıklı Not Ortalaması (ANO), G notu hariç, her dersten alınan notun o dersin yerel kredisi ile çarpımından elde edilen değerlerin toplamının bu derslerin yerel kredilerinin toplamına bölünmesiyle elde edilen değerdir. Elde edilen bu değer, virgülden sonra iki haneye yuvarlanarak gösterilir.

 

AGNO, öğrencinin öğretim planındaki almış olduğu tüm dersler dikkate alınarak her yarıyıl sonunda hesaplanır.


YANO, öğrencinin öğretim planındaki aldığı derslere göre yarıyıl bazında hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.


ANO, öğrencinin öğretim planındaki sorumlu olduğu derslere göre hesaplanan not ortalamasıdır. İlk yüzde ona giren öğrenci sıralamasında ANO kullanılır. ANO hesabına yaz okulunda alınan dersler etki etmez.

 

  • Öğrenciler, kayıt oldukları tüm dersleri, kendilerine açık olan “Öğrenci Ders Bilgisi Görüntüleme”  modülünden görebilirler. 

 

  • Bu kılavuzda açıklanmayan bir sorunla karşılaştığınızda sorunun çözümü için öncelikle http://www.ogi.yildiz.edu.tr web adresinde yer alan Yönetmelik, Yönerge ve Esasları varsa bölümlerce yayınlanan kılavuzları inceleyiniz; cevap bulamazsanız kayıtlı olduğunuz bölümünüze başvurunuz.

 

5. KAPATILAN DERSİN YERİNE YENİ DERS SEÇİMİ  (08 Şubat 2019)           (08 Şubat 2019 saat 14:00 itibariyle)

 

  • Derse yazılımlar 07 Şubat 2019 tarihinde sona ermektedir. Yeterli sayıda öğrenci yazılmadığından dolayı kapatılan dersler 08 Şubat 2019 tarihinde, Bölüm Başkanlıklarınca tespit edilerek en geç saat: 12.00'ye kadar bölüm web sayfasında ilan edilecek ve kuşak şeklinde açılan derslerin grup dağılımları yapılacaktır. 08 Şubat 2019 saat: 14.00 itibari ile tüm öğrencilere, kapatılan dersin yerine ders seçmek de dahil olmak üzere (maksimum kredi sınırı içerisinde olmak kaydıyla)USIS üzerinden SADECE ders ekleme hakkı verilecektir. Bu işlem yapılırken alınan dersler kesinlikle silinemeyecektir.

 

6. MAZERET DURUMUNDA KAYIT YENİLEME

YTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 20/c maddesinde “c) Mazeret durumunda kayıt yenileme; kayıt yenileme süresi içerisinde hastalık, doğum, doğal afetler, tutukluluk, mahkumiyet ve askerlik gibi önceden öngörülemeyen mazereti nedeniyle katkı payını yatırmayan ve ders seçimi yapamayan öğrenciler, yarıyılın ilk iki haftasının sonuna kadar ilgili bölüm başkanlığına yazılı olarak başvuruda bulunurlar. Mazereti uygun görülen öğrencilerin ilgili yönetim kurulu kararı ile ders kayıtları kabul edilir.” ifadesi bulunmaktadır.

DİKKAT !!!  22 Şubat 2019  tarihinden sonra her ne sebeple olursa olsun ders kaydı yapılamayacaktır.

7. ÇİFT ANADAL ÖĞRENCİLERİ VE DERS SEÇİMLERİ

  • Çift anadal öğrencileri, bu kılavuzda yazılı tüm ders kayıt ve seçim esaslarına tabidir.
  • Çift anadal öğrencilerinin, birinci lisans programındaki öğrenci numaraları aynı zamanda çift anadal programındaki öğrenci numaralarıdır. 
  • Çift anadal öğrencileri,  birinci lisans programındaki şifre ve kullanıcı kodunu kullanarak,  birinci lisans ve çift anadal programlarında alacakları derslere aynı kayıt takviminde internet üzerinden kayıt olacaklardır.
  • Çift anadal öğrencileri, maksimum kredi sınırı aşılmamak kaydıyla her iki daldan ders alabilirler.
  • Çift anadal öğrencileri, aldıkları derslerin çakışması durumunda bölümlere dilekçelere vererek ilgili fakülte yönetim kurulu kararıyla I. ve II. öğretimden de ders alabilirler.

 

  1. BAŞKA ÜNİVERSİTELERİN ÖNLİSANS, LİSANS POGRAMLARINDAN ÖZEL ÖĞRENCİ STATÜSÜNDE DERS ALABİLME

YTÜ Özel Öğrenci Yönergesinde belirtilen kurallar dahilinde diğer Yükseköğretim Kurumlarından da  “özel öğrenci” olarak ders alınabilir. Ayrıntılı bilgiye konuya ilişkin hazırlanan kılavuzda yer verilmiştir.    

 

      9. LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARDAN DERS ALABİLME

Lisansüstü programlardan ders alınabilmesine ilişkin şartları sağlayan öğrenciler Üniversitemizin Lisansüstü programlarından da ders alabilirler. Ayrıntılı bilgiye konuya ilişkin hazırlanan kılavuzda yer verilmiştir.    

10. BİTİRME  ÇALIŞMASI

  • Bir öğrencinin bitirme çalışması alabilmesi için, öğretim planında yer alan toplam kredinin en az %75’ini karşılayacak sayıda dersten başarılı olması ve AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir.
  •  Bu koşulu sağlayamayanların sistem ders seçimine izin verse bile bitirme çalışmasını almamaları gerekmektedir.
  • Koşulu sağlamadığı halde bitirme çalışması alan öğrenciler Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca tespit edilecek ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca silinecektir.

 

 

 

 

 

 

Ders kayıt esnasında yaşanan sorunlarla ilgili olarak:

Doç. Dr. Töre SEÇİLMİŞLER (Bölüm Başk. Yrd.)

Doç. Dr. Senem KOZAMAN   (Bölüm Başk. Yrd.)

                                                                                       Arş. Gör. Büşra GEZER

e-posta: sbpblm@yildiz.edu.tr

ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.